Östra Stenhagen anpassad grundskola åk 1-6

Östra Stenhagen anpassad grundskola tar emot elever som läser ämnen, ämnesområden och har delad studieplan för årskurserna 1 till 6.

Om skolbyggnaden och omgivningarna

Östra Stenhagen anpassad grundskola ligger i stadsdelen Stenhagen. Östra Stehagen anpassad grundskola är omgiven av flera grönområden och många fina promenadstråk och lekparker. Den anpassade grundskolans klasser är integrerade i Östra Stenhagens grundskolas lokaler. I anslutning till den anpassade grundskolan finns en stor inhägnad lekgård som används på rasterna.

Den anpassade grundskolan delar lokaler med grundskolan för undervisning i hem- och konsumentkunskap, idrott, slöjd och delvis musik. Skolformerna har en gemensam matsal. I Stenhagen finns ett biblioteket inom gångavstånd.

Fritidshemmet

På Östra Stenhagen anpassad grundskolas fritidshem finns tre fritidsgrupper. Fritidshemmet har två fasta aktiviteter dagligen. Vid månadens lek uppmuntras alla elever att vara med och leka tillsammans. Eleverna har en fin gård att vara på och möjlighet att vistas i närliggande grönområden och lekparker.

Skolans verksamhet

Vi på Östra Stenhagen anpassad grundskola arbetar för att stödja alla elevers utveckling och lärande samt att främja elevernas lust till ett livslångt lärande.

Östra Stenhagen är en skola där trygghet, kommunikation och utveckling är i fokus.

Vi arbetar för att eleverna ska känna delaktighet med klassen och gruppen. För att förstärka språket och kommunikationen använder vi digitala verktyg, tecken som stöd och bildstöd som är anpassad för varje elev och klass.

Här kan du se hur våra lokaler ser ut

1 av 11
Klassrum Foto: Östra Stenhagen grundsärskola